divendres, 27 de desembre del 2013

Figueres- El Roure

Lloc: Figueres- Les Antenes de Llers-El Roure
Distància: 29 km
Temps: 2h 20 min
Endomondo:


Aquest matí tenia ganes de pedalar i rebaixar tots els menjars d'aquests dies. He sortit de casa amb la idea d'anar a Empuriabrava o a les Escaules. Finalment he acabat al Roure. El per què? Doncs molt senzill, un cop he decidit que aniria cap a les Escaules, m'he anat emocionant amb algun corriol i he modificat la ruta en funció de quins tenia per allà on passava.



Un cop a Llers he fet la zona de Mas Oliveres. Tot un seguit de corriols en baixada, amb molta pedra però molt divertits. Tota aquesta zona l'estan netejant i està plena d'arbres talats. Després d'un any i mig de l'incendi de l'Empordà encara avui en patim les conseqüències. Fins i tot m`he parat a fer unes fotos. Només cal veure-les per fer-nos una idea de com està el territori.

Sortint de Llers hi ha el corriol del dia. El que et deixa a l'encreuament de camins, entre Llers, les Escaules i Pont de Molins. És una baixada explosiva per un corriol estretíssim, fins i tot, amb alguna de les seves corbes emparaltades. Actualment estant talant els pins que s'hi troben a prop i cal anar alerta a no "menjar-se" cap tronc.



Finalment m'he dirigit cap al Roure. Volia fer la baixada que des del monestir et deixa al pont de l'AVE, amb una pendent pronunciada, plena de pedres i rocs. Com que també han talat bona part dels pins, el camí ha variat una miqueta però segueix sent espectacular. Val a dir que la pujada l'he feta per la pista emporlanada. Déu ni dó si s'enfila. Ha sigut molt divertit perquè quan jo pujava amb la llengua a fora, m'he trobat un senyor jubilat d'uns 80 anys que baixava tot xino-xano amb el gos i m'ha dit la frase del dia: "jo vaig més lleuger que tu!". Doncs sí senyor! Tenia tota la raó del món. Sort que no m'ha vist baixant ;)

Vistes des del Monestir del Roure a Pont de Molins

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada