diumenge, 29 d’abril del 2012

La ruta de l'exili

Lloc:Figueres- Maçanet de Cabrenys- La Vajol- Les Illes (França)- Figueres
Distància: 90 km
Temps: 6h 50 min (en dos dies)
IBP: 140
Altres:
Wikiloc:

Aquest cap de setmana hem fet una sortida d'aquelles emblemàtiques. Dissabte al matí amb en Carlos, en Josep i en Mudu vam pujar cap a Maçanet de Cabrenys. 40 km, bona part d'ells per camins coneguts. A destacar la baixada del Roure fins a Boadella. Per últim ens esperava la pujada a Maçanet. El cami s'enfila a partir de la Central. Val a dir, que si s'agafa un ritme constant, les rampes es poden fer sense gaire dificultats.

Una vegada arribats a Maçanet, ens vam allotjar a la Quadra (com sempre un tracte familiar, extraordinari i amb totes les facilitats del món, per a la gent que anem amb bici. Moltes gràcies). Dinar amb la colla de l'escola i al vespre vam anar a jugar a futbol golf. Quin tip de riure que ens vam fer.

Per diumenge ens hem reservat la ruta més espectacular i més històrica, la ruta de l'exili. De bon matí ens hem dirigit cap a la Vajol. Ho hem fet per carretera perquè durant la nit ha plogut molt i no sabíem com trobaríem els camins. La carretera està asfaltada, són 5-6 km però les rampes tenen un desnivell molt gran, plat petit i pinyó gran, i per asfalt!

De la Vajol ens hem dirigit cap al coll de Lli. És una pista molt trencada també amb un gran desnivell. Una vegada a França la baixada a les Illes s'ha de fer un bon tros a peu. L'entorn, el bosc, la nostàlgia valen molt la pena.

Una vegada fetes les fotos de rigor al restaurant els trabucaires, on Companys va menjar una truita que diuen que mai va pagar, hem tornat a enfilar-nos fins al coll de la Manrella. D'aquí tot baixada fins a Darnius. En prou feines 25 minuts! Una baixada realment llarga i sense cap dificultat.

Finalment i a tota bufa, cap a Figueres. Això sí hem fet el corriol del Ricardell i el de Biure. En definitiva una gran ruta, 100% recomanable.