dimecres, 14 d’agost del 2013

IBP: 100 MTB
Altres:
Wikiloc:

Tot va començar ahir amb un missatge de whatsapp. En Carlos m'explica que està mig de vacances. Em proposa sortir en bici i fer una ruta de les llargues. Jo li proposo voltar per Vilarig, la segona per Sant Quirze de Colera i l'última per Requesens. La resposta d'en Carlos va ser: "em fa gràcia Requesens. Per què Puig Neulós seria massa, no?". Però què em dius? Fa molt de temps que tinc la pujada a aquest cim com a repte. Dit i fet. Quedem a 1/4 de vuit a Figueres per acostar-nos fins a Cantallops en cotxe.

De bon matí a Cantallops hi bufa una tramuntana de força considerable que ens fa dubtar. De totes maneres ja som allà, provem-ho! Els dos primer quilòmetres són molt durs. Entre la tramuntana i les rampes del 10 i el 12% no he tenim gens clar. Com que cap dels dos diu res, seguim pujant fins al dipòsit d'aigua, el coll de Medàs i el trencant de Requesens.

Arreserats del vent hem començat la llarga pujada fins al cim. 9 quilòmetres interminables. Durant els 3 primers les rampes de més del 10% de mitjana i les pedres ens han fet posar el peu a terra en més d'una vegada. De totes maneres ens ho hem pres de manera molt tranquila. L'objectiu era arribar al cim. No teníem pressa. Ens hem aturat a menjar alguna cosa i cap amunt.

El camí sense deixar de fer pujada es torna més ciclable. A la pista no hi ha tanta pedra. Travessem boscos d'alzines sureres, castanyers, alguna font i rierol per acabar enfilant-nos per sobre els 1000 metres per sobre el nivell del mar. Que poc a poc que puja l'alçada quan vas en bici! Una vegada els arbres ens deixen veure les antenes del Puig Neulós, creuem la tanca i ens plantem a la banda francesa. D'aquí al cim la pista es troba asfaltada però són quasi dos quilòmetres interminables! La tramuntana apreta de valent i fa fred. Ens trobem algun excursionista amb forro polar!

Quasi tres hores després d'haver començat l'aventura, hem arribat al pic del Puig Neulós. Quatre fotos de rigor i avall que fa baixada. Ens abriguem com podem. En Carlos amb un cartró i jo amb una bossa de plàstic (foto interessant, patrocina Fricash). 8 quilòmetres de baixada per asfalt i amb tramuntana de costat. Fins que no hem entrat al bosc, el vent ens fa anar d'un costat a l'altre. A Sant Martí de l'Albera ens aturem per segona vegada a menjar alguna cosa. Els següents quilòmetres són trencacames. Després de la llarga baixada es fa difícil tornar a agafar el ritme.

Ens apropem al Pla de l'Arca. Per aquesta zona ja hi hem passat. En Joan Cos ens hi va portar una vegada des del Portús. La ruta la teníem pensada tancar baixant per l'avió però hem vist una pista molt dreta que baixava cap Cantallops. És una pista oberta recentment que circula pel Coll de l'Auleda i la Serra de les Canals. Si a mi m'agrada descobrir nous camins a en Carlos encara més. Reculem i baixada duríssima i espectacular (falten adjectius per definir-la!). Paelles tancadíssimes, desnivells del 21% i en alguna corba fins i tot un peu fora dels pedals. Quanta adrenalina!!

En definitiva, ruta de nivell difícil en algun dels seus trams, paisatges que no et deixen indiferent i repte aconseguit, el Puig Neulós al sac.