dissabte, 17 de març del 2012

IBP: 52 BB
Altres: Cirerers florint

Wikiloc:

Avui hem pujat a la Salut de Terrades. És un dels santuaris més importants i coneguts de la comarca. Últimament havia caigut en desgràcia, però el Bisbat hi ha invertit molts calerons i li han fet un rentat de cara espectacular.

Hem sortit de Figueres amb en Josep, direcció a les antenes de Llers però avui no hem arribat a dalt de tot. Ens hem desviat cap a Vilanant, per tal de trobar el purgatori. Abans d'arribar-hi hem girat cap a Llers i Mas Molar. Tot aquests quilòmetres pistes de molta pedra.

Una vegada a Mas Molar i com que s'ha convertit en indispensable, hem baixat pel corriol fins a trobar el camí que ens ha portat a Palau Surroca.

El següent poble a trobar era Terrades. El recorregut combina pistes de molt bon fer i corriols, alguns d'ells amb molta pedra, però ja se sap, aquesta terra és així. De Terrades a la Salut hem seguit el GR, de totes maneres, del quilòmetre 18,2 i fins a arribar al trencat de la carretera de la Salut a Boadella, és una trialera que nosaltres l'hem fet a peu. Al mateix punt (18,2) surt un altre corriol que també s'ha de fer a peu, però al cap de 50 m. et deixa a la carretera. És molt millor pujar per aquí.

Al santuari hem fet un talladet i cap a les Escaules. Val a dir que en el track surt una volta estranya. Hem buscat un corriol que baixa directe a Boadella, però a hores d'ara el camí està impracticable, molt enverdissat i arbres caiguts. Aquest estiu que Déu ens agafi confessats!

Finalment hem decidit baixar per la pista que et deixa a les Escaules. Ha sigut el més cansat del dia! Sort que era baixada, però els braços, les mans i les cames se n'han resentit. Un cop a les Escaules cap a Pont de Molins i Figueres. L'últim tros és per carretera perquè se'ns feia tard. En definitiva una ruta molt guapa, sobretot la primera part fins a la Salut!

1. Bones!!!
    Gràcies pel teu comentari, ja feia dies que anava sentint la "llamada de la Naturaleza", però noi costa tornar-hi després d'un ensurt d'aquesta mena, però bé, s'ha de ser valent!!.

Felicitats pel blog! Trobo que és la millor manera de gaudir d'un record de les sortides i alhora poder compartir-les amb el món!!

Gràcies per l'enllaç, a partir d'avui també gaudeixes d'un enllaç des del meu humil blog. (Si tot va bé hi accediré forces cops!! Haig de buscar noves rutes per començar el rodatge!!!)

Nota: Veig que tens com a repte el Puigneulós. Et recomano la meva ruta --> http://ca.wikiloc.com/wikiloc/view.do?id=1682557

Amb dos paraules Im - pressionant.

Salut i força a les cametes!!